1. This forum is in read-only mode.

Professor Layton en de doos van Pandora puzzel help

Discussion in 'Game Help' started by Poekie007, Oct 2, 2009.

  1. Poekie007

    Poekie007 Member

    Hallo,

    Weet er iemand hoe je puzzel 30 oplost toevallig?

    Ty ^^
     
  2. yoshi2889

    yoshi2889 Well-Known Member

    ben jij al zo ver, ik ben pas in het begin... ik heb moeite met een schuifpuzzel... sorry dat ik je niet kan helpen. (sorry for the dutch)
     
  3. Poekie007

    Poekie007 Member

    de meeste puzzels zijn dezelfde als de engelse versie, denk ik.. and indeed, sorry for the dutch..
     
  4. yoshi2889

    yoshi2889 Well-Known Member

    ik zeg dat alleen maar om mezelf niet in ban-gevaar te brengen... ik ben op the curious village in de toren... maar daar ging het hier niet over. in ieder geval kan ik niet helpen. dank je om me voor wat minuutjes te verlossen van engels praten!
     
  5. Woolie1994

    Woolie1994 Well-Known Member

    Als je ff vertelt wat de puzzel is dan kan ik je helpen, ik ben te lui om mn DS aan te zetten
     
  6. Poekie007

    Poekie007 Member

    t'Is die puzzel waar je het monument van die stad te zien krijgt,met die kelk, waar een fout op staat over de data.. en dan moeje iets doen met de reflectie ofzoiets..
     
  7. Woolie1994

    Woolie1994 Well-Known Member

    Nou het antwoord is BED

    Want je moet dat ding vullen met water tot de helft van de letters en dan de bovenste helft laten weerspiegelen in het water en dan verandert RED in BED, want de bovekant van de R is hetzelfde als een B als hij vermenigvuldigt wordt en er verandert niets met de E en D
     
  8. Poekie007

    Poekie007 Member

    das in de engelse versie.. de nederlandse is een andere..
     
  9. yoshi2889

    yoshi2889 Well-Known Member

    wat staat er als eerst?
     
  10. Poekie007

    Poekie007 Member

    ik dacht 12.8 .. maar je moet de oprichtingsdatum vinden, en dan moet je de DD en MM ingeven dacht'k (ik heb momenteel die puzzel niet voor me, want die staat op ds van zus)
     
  11. yoshi2889

    yoshi2889 Well-Known Member

    ok... dat is ècht heel anders! ik dacht net zoiets als SPOED IN SbOED of andersom, niet dat het kan...
     
  12. Poekie007

    Poekie007 Member

    Oh crap, srr.. didn't know that another language wasn't allowed..

    Well, My question was if someone knew how to solve puzzle 30 in PL en de doos van Pandora

    I played the english version, and puzzle 30 is different, because i could solve that one..

    That's why I asked my question in Dutch.. Sorry..
     
  13. TirithRR

    TirithRR Well-Known Member

    There is nothing wrong with users providing help to other users using their native language. The English Only rule doesn't apply to a case like this. Sometimes it can be difficult to try and understand an explanation in a foreign language, especially if the issue is complicated, so it is okay to provide answers in their native language.

    But you should always start a topic with English, and explain that you aren't a native speaker and may need help in another language to better understand.
     
  14. yoshi2889

    yoshi2889 Well-Known Member

    *phew* thought i was banned for all time... Thanks ThrithRR! And sorry for making trouble if i did!
     
  15. myriam7

    myriam7 Member

    Have you solved it yet ???

    Post Merge: [time]1254646533[/time]
    Als je hem nog niet hebt, zet de puzzel in memo, stel je voor dat de kelk vol is met water, dus halve cijfers en hou er een spiegeltje onder, zo heb ik het na een uur voor elkaar gekregen hahahaha
     
  16. yoshi2889

    yoshi2889 Well-Known Member

    nee, ik ben pas bij puzzel 11 (net voltooid)